Skip links

Здравословно хранене

Все по-често съвременният човек се интересува от здравословно хранене, за да подобри не само своята физическа форма, но и цялостното си здраве.

В днешната статия ще поговорим за това какво представлява то и към какви основни принципи трябва да се придържаме, за да се превърне в наш начин на живот.

 

Какво точно наричаме здравословно хранене?

Да се храните здравословно, означава да консумирате разнообразни продукти от различни групи, за да получите така необходимите на тялото енергия и хранителни вещества.

Няма един универсален вид, който може да осигури всички нутриенти, нужни на организма, затова е важно да приемате широка гама от храни.

vitd3 600

Здравословното хранене включва консумацията на :

Когато се комбинира с физическа активност, то е отличен начин да помогнете на тялото си да остане силно и здраво. Това, което ядете, влияе на имунната система, настроението и нивото на енергия.

Колкото по-малко обработени и вредни храни консумирате, толкова по-нисък е рискът от поява на потенциални болести и животозастрашаващи състояния.

 

Защо здравословното хранене е важно – твърдения от науката

Следването на здравословно хранене е начин да се чувствате и изглеждате възможно най-добре и науката неведнъж е доказвала това.

Може също така да ви помогне за:

  • поддържане на здравословно тегло
  • запазване на високи енергийни нива
  • намаляване на риска от здравословни състояния като инсулт, диабет и някои видове рак
  • сърдечното здраве
  • поддържане на костите и ставите здрави
  • психическо благополучие
  • силен имунитет
  • добър и пълноценен сън

Нещо повече, ако имате здравен проблем, подобряването на диетата може да бъде важна част от управлението на това състояние.

Проучване установява, че консумацията на почти всички здравословни храни в световен мащаб е под оптималните нива. Учените отбелязват, че лошото хранене е отговорно за повече смъртни случаи, отколкото всички други рисковe, включително тютюнопушенето.

 

Кои са основите на здравословното хранене?

 

Здравословно хранене-зехтин и зеленчуци

 

Ниският прием на фибри, плодове и зеленчуци е сред най-лошите нарушения, когато става въпрос за отрицателно въздействие върху здравето.

Недостатъчният прием на ядки и семена, омега-3 мастни киселини и полиненаситени мазнини също има отрицателно въздействие върху качеството на живот.

Прекомерната консумация на захар и сол, от своя страна, е не по-малко сериозен проблем за здравето в дългосрочен план.

Като пример за здравословно хранене обикновено се считат вариации на средиземноморската диета.

При тези режими се набляга на минимално преработени храни: зеленчуци, плодове, пълнозърнести, бобови, ядки и семена, както и на полезни мазнини (особено от екстра върджин зехтин).

Водата пък е най-доброто и полезно средство за утоляване на жаждата.

Балансираното здравословно хранене осигурява много от елементите, от които се нуждаете. Това включва омега-3 мастни киселини, фибри и антиоксиданти, работещи заедно, за да осигурят големи ползи за здравето.

Leave a comment

Позвъни