Skip links

Какво е Реформър?

Какво е Реформър?

Ако не сте били на Реформър тренировка, ще се изненадате колко интензивна може бъде тя. В същото време тя щади и пази ставите. В подходяща комбинация регулируемите пружини и плъзгащата се платформа, Реформърът може да създаде съпротивление или нестабилност, (или и двете), за да направи упражненията по-лесни или по-трудни.

Реформърът заздравява цялото тяло. Всяко упражнение включва укрепване и стабилизиране на тялото, но реформиращите упражнения също така подпомагат ръцете, краката, раменете и стъпалата и подобряват гъвкавостта в тези периферни области. Пилатес Реформър е адаптивен към всички нива на фитнес – подходящ е за начинаещи и за напреднали. Тренировка с Реформър е от полза за всички възрасти – от тинейджъри до възрастни хора, за елитни спортисти и за хора с по-малко активен начин на живот.

Каква е разликата между Reformer Pilates и Mat Pilates?

Предимството, което Реформърът има пред тренировките на постелка е, че той увеличава възможностите за разнообразни  упражнения. Упражненията са насочени не само към укрепване и изграждане на мускулите, но и към разширяване на обхвата на движение.

За разлика от работата на постелка, която се фокусира силно върху „ядрото“, т.е. мускулите в средата на тялото, реформаторът работи с цялото тяло. Периферните мускули на ръцете и краката също са включени.

 

8 ПРЕДИМСТВА НА (РЕФОРМИРАЩИЯ) ПИЛАТЕС

  1. Укрепва сърцевината (коремните мускули и таза)

Пилатес подобрява силата и функцията на сърцевината. Тя се състои от всички околни на торса мускули, които когато са укрепени и еластични, поддържат и стабилизират тялото.

Това е ключов фактор за намаляване на болката в гърба и тазобедрената става, за намаляване на дисфункцията на тазовото дъно и е зоната, от която произлиза експлозивната сила.

  1. Подобрява стойката

Родителите Ви бяха прави, когато Ви казваха да стоите изправени. Лошата стойка се поощрява и от слаби, небалансирани мускули и често причинява главоболие, болки в раменете или гърба.

Пилатес се фокусира върху подравняването на цялото тяло, идеалния обхват на движение на ставите и баланса на противоположните мускули. Подобрява стойката като създава усещане за балансиране и укрепва постуралните мускули (мускулите на прасеца, бедрото, седалището и гърба).

  1. Намалява болките в гърба

Пилатес има за цел едновременно да укрепи и разхлаби по-дълбоките коремни мускули и тазовото дъно.Тези мускули защитават и укрепват гърба.

  1. Предотвратява наранявания

Пилатес балансира мускулите на тялото, така че те да не са нито прекалено отпуснати и слаби, нито прекалено напрегнати и твърди. Мускулите, които са твърде отпуснати и слаби или твърде стегнати и твърди, могат да направят тялото по-податливо на нараняване.

Пилатес се фокусира върху развитието на динамична сила, което означава, че можете по-добре да поддържате и стабилизирате ставите си, докато се движите. Изследванията показват, че практикуването на Пилатес създава ефективен метод за намаляване на риска от нараняване в спорта.

  1. Повишава енергийните Ви нива

Като се фокусира върху дишането, Пилатесът подобрява кардио-респираторната система. Това стимулира хормоните на доброто настроение, притока на кислород и кръвообращението. Ето защо Пилатес рядко Ви кара да се чувствате уморени. Вместо това Ви дава тласък на енергия.

  1. Подобрява усещането за тялото

Пилатес е практика, която подобрява осъзнаването на тялото. Вниманието навътре и способността да се съсредоточавате върху усещанията в тялото Ви, повишават осъзнаването Ви за благополучие или болка, Вашите емоции и заобикалящата Ви среда.

С подобрено осъзнаване на тялото, то е по-способно да реагира на сигнали, което може да предотврати наранявания и падания. По-добрата информираност за тялото може дори да Ви помогне да предотвратите преяждането, като Ви помогне да управлявате по-добре сигналите за глад на тялото си.

  1. Намалява стреса

Въз основа на подобреното осъзнаване на тялото, вътрешният фокус и използването на дишането в Пилатес може да регулира благоприятно нервната система. Това, от своя страна, може да ви извади от режим на борба или бягство, да понижи кортизола и да намали стреса с течение на времето.

  1. Подобрява гъвкавостта и подвижността

 

Leave a comment

Позвъни